Forum Saphira.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Lista ras Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Czw 22:32, 11 Maj 2006 Powrót do góry

Tutaj zostanie zamieszczona lista GRYWALNYCH ras. Wybór rasy jest ważnym elementem tworzenia postaci, a potrzebne informacje znajdziecie w "właściwościach rasowych".


Ostatnio zmieniony przez Velo dnia Czw 22:42, 11 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Czw 22:41, 11 Maj 2006 Powrót do góry

LUDZIE

[link widoczny dla zalogowanych]

Opis rasy:
Któż jest w stanie odgadnąć myśli człowieka? Wiadomo czego można się
spodziewać po elfie – będzie on najprawdopodobniej wesoły niczym
dziecko, mądry niczym wiekowy mędrzec, ostrożny w rozmowach, skory
do śpiewu i tańca. Wiadomo też czego się spodziewać po przeciętnym
krasnoludzie – będzie on zapewne rozważny, w decyzjach
niezmienny, w dyskusji oficjalny, skory do kłótni i pełen dumy, a także
nieco nieufny względem obcych. Jakiż będzie przeciętny człowiek? Nikt nie
potrafi tego stwierdzić. Ludzie są najbardziej zmienną i wszechstronną ze
wszystkich ras. Znajdą się wśród nich pozbawieni skrupułów zabójcy i
dobrotliwi kapłani, okrutni nekromanci i szlachetni paladyni. Dobrzy i źli.
Cierpliwi i niecierpliwi. Otwarci i zamknięci w sobie. Różnorodność ludzi
często wprowadza inne rasy w zakłopotanie, a w szczególności w jakże
delikatnych kwestiach politycznych.


Opis fizyczny:
Przeciętny człowiek mierzy od 1,50 do ponad 1,80 m wzrostu i ważą od 60
do 125 kilogramów. Ludzie dojrzewają przeciętnie w wieku 15 lat i bardzo
rzadko dożywają więcej niż jednego stulecia.

Występowanie:
Praktycznie wszędzie prócz Du Weldenvarden. Można ich spotkać zarówno
w Kośćcu, Beorach jak i na pustyni Hadarackiej.

Relacje:
Ludzie mają dobre kontakty z krasnoludami i umiarkowane z elfami. W
przypadku tych ostatnich wyraźnie odczuwalna jest różnica w średniej
wiekowej – elfy powoli zdobywają przyjaciół i czasami musi minąć
nawet kilka lat, zanim jakiś naprawdę zaprzyjaźni się z człowiekiem. Co
więcej elfy żyją w ukryciu, co nie sprzyja kontaktom obu ras, poza
chwilami, gdy obie rasy łączą się w jednym sojuszu (tak jak to się dzieje
teraz z Vardenami i Surdańczykami).

Właściwości rasowe:

Premie do atrybutów:

+1 do Sprytu
+1 do dowolnie wybranego atrybutu (poza Sprytem)


Ostatnio zmieniony przez Velo dnia Czw 22:24, 24 Maj 2007, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pią 16:42, 12 Maj 2006 Powrót do góry

ELFY

[link widoczny dla zalogowanych]

Opis rasy:
Magia to rzecz niepojęta dla prostych ludzi – przeraża ich, lecz
jednocześnie zachwyca. Jest w niej siła zdolna powalić wszystkie armie
Alagaesii na kolana, lecz równocześnie ma w sobie niezwykłe, egzotyczne
piękno, które inspiruje wielu bardów do snucia o niej fantastycznych
opowieści. Tak samo mają się sprawy z elfami. Rasa ta żyje w ukryciu,
zaszyta gdzieś daleko w wielkiej puszczy Du Weldenvarden. Jej
przedstawiciele są potężni ponad miarę innych ras, lecz jednocześnie
niezwykle urodziwi i zdolni do tworzenia dzieł oszałamiających swym
kunsztem. Elfy są głęboko powiązane z magią. Dzięki paktowi ze smokami,
który zawiązały setki lat temu, zdobyły niezwykły talent w tejże dziedzinie,
jak również nieskończenie długie życie i niezwykłą siły. Elfy dzięki magii
modyfikują swój wygląd dzięki woli, przez co są najpiękniejszą z ras
Alagaesii. Niektórzy z nich posuwają się jeszcze dalej i odmieniają własne
ciała, by utożsamić inne, egzotyczne ideały piękna, bądź lepiej
przystosować się do warunków, w których żyją. Warto również wspomnieć,
że elfy jako jedyna rasa Alagaesii posługują się na co dzień pradawną
mową. Pozornie stwarza to problemy, gdyż posługując się nią nie mogą
kłamać, co jednak rozwiązują mistrzowską grą słów – nigdy nie można być
pewnym co przemawiający elf ma na myśli.

Opis fizyczny:
Elfy są nieco wyższe od ludzi – mierzą od 1,60 do 1,90 m – są jednak
szczuplejsze i ważą od 48 do 80 kg. Elfy dojrzewają w tym samym wieku
co ludzie, lecz później czas staje dla nich w miejscu – nie starzeją się i
zawsze zachowują młodzieńcze siły, choć nabierają doświadczenia i patrzą
na świat z szerszej perspektywy niż przedstawiciele innych ras.

Występowanie:
Niewielu ludzi wie, gdzie zamieszkują elfy, choć ogół sądzi – zresztą trafnie
– że miejscem tym jest Du Weldenvarden. Jest to mocno ogólna
lokalizacja, gdyż sama puszcza ma gigantyczne rozmiary i poszukiwanie
elfich miast przypomina szukanie przysłowiowej igły w stogu siana. Z
drugiej strony Du Weldenvarden jest niezwykle niebezpiecznym miejscem.
Gromadzona przez lata magia odmienia las i jego mieszkańców w
niezwykły sposób, tak iż wszyscy prócz elfów unikają podróżowania
przezeń. Co więcej elfy rozpostarły nad lasem magiczne bariery, które
uniemożliwiają wpływanie zaklęciami na puszczę spoza jej granic – nie
można przez to postrzegać widzianych ras elfich miast, gdy nie jest się w
Du Weldenvarden, ani przesyłać do nich wiadomości poprzez magów.

Relacje:
Elfy mają bardzo ograniczone kontakty z innymi rasami. Wśród młodszych
z nich niektórzy reagują na ludzi z pogardą, gdyż uważają ich za niższą
rasę i winią ich za upadek Jeźdźców. Starsi pozostają na ogół co do nich
przyjaźni, gdyż lepiej pojmują jaka istnieje pomiędzy ludźmi, elfami i
smokami. Kontakty z krasnoludami są na poziomie miernym, o ile nie
gorszym. Ateistyczne elfy postrzegające świat jako zbiór naturalnych
zjawisk w żaden sposób nie potrafią pojąć sposobu rozumowania
fanatycznych krasnoludzkich kapłanów. Obie rasy mają odmienne
zainteresowania i zupełnie inną kulturę, co nie sprzyja wzajemnym
kontaktom między nimi. Co więcej krasnoludy nie przepadają za smokami,
w przeciwieństwie do elfów, które je ubóstwiają, co prowadzi do częstych
zgrzytów między nimi.

Właściwości rasowe:

Premie do atrybutów:

+1 do Zwinności
+1 do Charyzmy

Dodatkowa umiejętność specjalna:

Widzenie w słabym świetle – Elfy mają niezwykle precyzyjny wzrok, który
umożliwia im niejako widzieć w mroku – zdolność ta wymaga jednak
słabego źródła światła (np. gwiazd, księżyca, łuny płonącego daleko pożaru
itp.). Skutkiem tego elfy nie dostają żadnych kar do testów, gdy działają w
półmroku (inne rasy otrzymują karę -1z0 do rzutu za działanie w półmroku
rozjaśnionym jedynie słabym światłem), lecz w całkowitych ciemnościach
nawet ich wzrok zawodzi.


Ostatnio zmieniony przez Velo dnia Czw 22:23, 24 Maj 2007, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pią 18:46, 12 Maj 2006 Powrót do góry

KRASNOLUDY

[link widoczny dla zalogowanych]

Opis rasy:
Niezmienne są góry owiewane pradawnymi wichrami. Wzniosłe szczyty
skute lodem, patrzące z wysokości na milenia historii rozgrywającej się
Alagaesii. Pamiętają czasy, gdy pierwsza ludzka łódź zatrzymała się na
białych plażach na zachód od Kośćca. Pamiętają pierwszy elfi śpiew, który
rozbrzmiał w osnutych mgłą lasach Du Weldenvarden. A krasnoludy
pamiętają młodość gór. Gdy pierwsze potoki przebijały warstwę lodu i
spływały po stromych zboczach, by dać początek pierwszym rzekom, gdy
pierwszy smok rozłożył skrzydła i ryknął triumfalnie, powiadamiając
wszystkie żywe stworzenia o swoim panowaniu, wtedy też pojawiły się
krasnoludy. Lud knurlan, kość ziemi, jedna z najstarszych ras Alagaesii.
Elfy ni ludzie nie przybyli jeszcze na ten ląd, gdy krasnoludy drążyły swe
podziemne pałace i gromadziły przepiękne klejnoty. Przez setki lat to
właśnie oni panowanie nad Alagaesią, choć nie niepodzielnie, bowiem tuż
obok krasnoludów żyły smoki. Obie rasy toczyły niezliczone wojny, a ich
krew wsiąkała w młody jeszcze ląd. Wieki minęły nim krasnoludy spotkały
się z elfami, które przypłynęły na swych białych statkach do Alagaesii, a
jeszcze później z ludźmi, także przybyłymi zza morza. Krasnoludy dźwigają
na sobie ciężar wieków – niezliczonych lat pełnych westchnień zachwytu,
gdy do wtóru stukotu kilofów wydzierały z ziemi świetliste klejnoty i
drogocenne metale. Góry od zawsze były i będą ich domem, a nikt im
nigdy nie dorówna w sztuce kształtowania kamienia i kucia metali. I nawet
gdy z Alagaesii zniknął już ślady po innych rasach, krasnoludy dalej będą
trwać w swych podziemnych tunelach, na łonie Helzvoga, gdzie czują się
najlepiej.

Opis fizyczny:
Krasnoludy mierzą przeciętnie od 1,20 do 1,40 m i ważą od 60 do 120 kg.
Krasnoludy dojrzewają w wieku 30 lat, a dożywają do ponad 300.

Występowanie:
Krasnoludy zamieszkują góry Beorskie i rzadko je opuszczają. Niektórzy
zajmują się handlem za granicą gór, ale raz na jakiś czas wracają do
swoich rodzinnych stron – nigdy nie pozostają „na obczyźnie” na stałe.

Relacje:
Krasnolud mają dobre stosunki z ludźmi. Obie rasy więcej łączy niż dzieli i
potrafią się ze sobą dogadać. Gorzej jest jednak z elfami – w rzadkich
chwilach, gdy obie rasy spotykają się ze sobą, dochodzi do zgrzytów,
których przyczyną są najczęściej różnice światopoglądowe. Mimo to
krasnoludy doceniają kunsztowne elfie wyroby, a elfy chętnie wymieniają
je na klejnoty i metale, których nie lubią, lub nie mają gdzie wydobywać.

Właściwości rasowe:

Premie do atrybutów:

+1 do Wytrzymałości
+1 do Precyzji

Dodatkowa umiejętność specjalna:

Wyczucie kierunku – Krasnoludy potrafią w naturalny sposób określić
kierunki świata i głębokość, na jakiej się znajdują. Dzięki temu doskonale
orientują się w górach i podziemiach wszelakiego typu – krasnoludy prawie
w ogóle nie gubią się w takim otoczeniu.


Ostatnio zmieniony przez Velo dnia Czw 22:21, 24 Maj 2007, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
Velo
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..
..::Mistrz Shur'tugal-RPG::..



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 1019 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Święte miasto (czyli Częstochowa)

PostWysłany: Pią 20:58, 12 Maj 2006 Powrót do góry

PÓŁELFY

[link widoczny dla zalogowanych]

Opis rasy:
Półelfy – Miłość rzadko rozkwita między przedstawicielami rasy
ludzkiej i elfiej – jedni jak i drudzy są zgodni w kwestii, że różnica w
długości życia jest nie do przełamania. Człowiek starzeje się dla elfów w
mgnieniu oka i związek pary przedstawicieli obu ras byłby wręcz
krzywdzący dla długowiecznej strony – utrata miłości jest bolesna,
niemniej zresztą jak poprzedzające je lata pełne bezradnego
wyczekiwania. Mimo to od czasu do czasu miłość rozkwita między obiema
rasami. Często są to pary zawierające człowieka-Jeźdźca, który nie musi
się lękać upływu czasu. Mimo to takie związki też mogą się rozpaść, gdyż
zakochani nie zawsze potrafią znaleźć ze sobą wspólny język. Gorzkie lub
nie, związki takie zostawiają po sobie ślad – półelfy. Zachowują oni
siłę, grację i urodę po elfim rodzicu, oraz wszechstronność i pojętność
ludzi. Półelfy niezależnie gdzie dorastają, nie mogą często znaleźć sobie
miejsca na świecie. Z jednej strony nie mogą do końca przystosować się
do zmiennego społeczeństwa ludzi, z drugiej zaś nie mogą także znieść w
siedzibach elfów, gdzie czas wydaje im się zatrzymywać w miejscu. Półelfy
wiodą często awanturniczy lub podróżniczy tryb życia, któremu nadają
własne ludzko-elfie tempo.

Opis fizyczny:
Półelfy mają z grubsza ludzką posturę, lecz są od nich smuklejsi i nieco
wyżsi; mają też ostro zakończone uszy, choć nie do tego stopnia co elfy.
Półelfy zachowują ponadto elfii dar długowieczności.

Występowanie:
Wszędzie na stykach siedzib ras rodziców, choć spotkać ich można
właściwie gdzie bądź, gdyż półelfy często tułają się po świecie.

Relacje:
Półelfy zachowują zarówno dobre kontakty z ludźmi, jak i z elfami, choć
niekiedy z trudem są akceptowane w ich społeczeństwach, w wyniku
zaistniałych mezaliansów.

Właściwości rasowe:

Premie do atrybutów:

+1 do Charyzmy
+1 do dowolnie wybranego atrybutu (poza Charyzmą)
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiekTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)